28. 04. 2024 Jarmila 24°C Jasno

Autor: Maria Bodnarova
Adresa:Štrba Telefón: www:stránka organizátora
Hodnotenie:

Nové Štrbské pleso v nadmorskej výške 1 315 m n. m.sa nachádza asi pol kilometra na juhovýchod od Štrbského plesa pod ústím Mlynickej doliny vo Vysokých Tatrách.

Na to, ako vzniklo, exitujú dve verzie. Prvá je, že bolo vytvorené umelo v roku 1905 ako bývalé Štrbské mozgrovisko po ústupe ľadovca, ktorý po sebe zanechal neveľkú morénu, do ktorej prenikali podzemné vody vytekajúce zo Štrbského plesa a potok z Mlynickej doliny. Voda zaplavila močaristý terén a tak vzniklo nové pleso. Druhou verziou je, že pod bývalým liečebným ústavom Helios sa riečka Mlynica rozdeľuje a vedie vodu do Mengusovskej doliny a vlieva sa do rieky Poprad. Druhé rameno riečky - Štrbská Mlynica priteká do Nového Štrbského plesa. Močaristé pleso nemuselo byť pôvodne prepojené s umelo vytvoreným prítokom z Mlynice.

Ako sa sem dostať?

• Od železničnej stanice Štrbské pleso. Stačí prejsť cez koľajnice ozubnicovej železnice (zubačky) a pokračovať po chodníku rovno, až prídete asi za 5 minút k plesu.
  • Okolo jazierka vedie upravený chodník s lavičkami. Ďalej odporúčame pokračovať okružným chodníkom okolo Nového Štrbského plesa a vrátiť sa späť na vlakovú stanicu Štrbské pleso.
  • Zaparkovať môžete na záchytnom parkovisku na Štrbskom plese a vydať sa následne poza reštauráciu Plesnivec a pokračovať doprava dole kopcom. Prejdete pod železničný most a zídete za 10 minút k Novému Štrbskému plesu.

Mapa: N 49° 7′ 1″ E 20° 3′ 59″

Mapa sa nahráva...

Komentáre Napíšte užívateľskú recenziu

• Gena 26.11.2022, 04:33

Nadherne miesto.Bol tam klud a krasna priroda.

• Katarina 06.01.2022, 08:40

Pri návrate z dovolenky sme sa tu zastavili pozrieť. Ľudia sa otužovanie v takej zime …

RSS kanál pre komentáre na tejto stránke | RSS kanál pre všetky komentáre